Supportavtal - Midcon

Supportavtal

Släcka bränder eller se till att det inte börjar brinna? Med Supportavtal från Midcon får din organisation ett kontinuerligt stöd i IT-driften. Supportavtalet finns för att stötta dina användare eller din IT-avdelning med kompetens från erfarna IT-konsulter.

Vår servicedesk finns tryggt i bakgrunden där vi loggar allt som händer för att du ska känna dig trygg. Vi kan även dela vår servicedesk med dig och tillsammans ta hand om alla inkomna ärenden.

Vi utför drifttjänster med regelbundenhet i din IT-miljö, både på plats och från distans. Vi genomför periodiskt underhåll i form av bland annat; säkerhetsuppdateringar, kontroll av säkerhetskopior, uppdatering av dina verksamhetssystem, kapacitetsplanering mm.

Allt för att uppnå målet – en väl fungerande och säker IT-plattform.

Vad ingår?

Stabilitet

Ett avtal där Midcon utför drifttjänster för att säkerställa god stabilitet och funktion i IT-plattformen.

Säkerhet

Midcon övervakar och analyserar vad som händer med din utrustning. Mycket arbete sker proaktivt. Vi kontrollerar till exempel att säkerhetskopior tagits korrekt och är möjliga att återläsa.

Drifttjänster

Tillsammans med dig upprättar och implementerar vi relevanta drifttjänster för din organisations IT-miljö.

Uppdateringar

Midcon installerar säkerhetsuppdateringar för att trygga ditt företags IT-miljö. Vi tar hand om servrar, klientet, accesspunkter, brandväggar, switchar med flera.

Varför supportavtal?

Förbered dig för morgondagen redan idag!

Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Förbered dig för morgondagen redan idag!

Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss!