Midcon förvärvar majoriteten av aktierna i GWI AB - Midcon

8 april, 2022

Midcon förvärvar majoriteten av aktierna i GWI AB

Midcon, en av södra Sveriges ledande partner inom IT-infrastrukturtjänster, Dokumenthantering och Mötesteknik har ingått avtal om att förvärva 75,2% av aktierna i GWI AB.

Transaktionen ökar Midcons återkommande intäkter inom IT-tjänst väsentligt. Den förvärvade verksamheten förväntas bidra med cirka 16 miljoner i årsomsättning med ett EBIT marginal i intervallet 6 – 9%.

GWI, ett Jönköpingsbaserat företag med ett starkt erbjudande inom IT-infrastrukturtjänster för små och medelstora bolag.

Säljare av aktierna i GWI är koncernen Reach for the stars AB med Stefan Alvarsson som ägare.

”Det känns väldigt bra att GWI hamnar hos Midcon. Midcon har ett dedikerat team med fokus på små och medelstora företag. Den miljön passar GWI perfekt i, säger Stefan Alvarsson och fortsätter. Midcon har an ambitiös tillväxtagenda och jag hyser stor tilltro till deras strategi. Jag ser fram emot att följa utvecklingen såsom kund via One Partner Group som ingår i koncernen Reach for the stars. Försäljningen av GWI är en del av en renodlingsprocess av vår koncern, avslutar Stefan Alvarsson.”

”Jag känner väl till Midcon och ledningsteamet med Andreas Paulsson i spetsen, säger Thomas Cole, verksamhetschef på GWI och fortsätter. Det är ett fantastiskt erkännande att GWI förvärvas av Midcon. Jag är stolt över den resa vi gjort och ser fram emot den resa som nu startar med Midcon, avslutar Thomas Cole.

”Vi har tittat på GWI under en tid och imponerats över vad teamet levererar. Vi letar aktivt tilläggsförvärv av bolag som har fokus på den lite bortglömda målgruppen små och medelstora företag. Det är vår hemmaarena, vårt DNA och ID. GWI är en perfekt match som bidrar med högt tekniskt kunnande och gott affärsmannaskap. Därtill innebär det att Midcon fördjupar närvaron på den intressanta marknaden Jönköping och Östergötland, säger Andreas Paulsson, VD Midcon.

GWI kommer tillsvidare kvarstå som ett fristående bolag inom Midcon. GWI inkluderas i Midcon per 1 april 2022.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Andreas Paulsson
VD Midcon
andreas.paulsson@midcon.se

Stefan Alvarsson
VD/ägare Reach for the stars AB
Stefan.alvarsson@onepartnergroup.se

Om Midcon AB

Midcon AB är en av södra Sveriges ledande partner inom IT-infrastrukturtjänster, Dokumenthantering och Mötesteknik.

Midcon levererar ett förstklassigt tjänsteutbud för IT-infrastruktur, Dokumenthantering, och Mötesteknik. Vårt mål är att alltid addera tydligt kundvärde och därmed öka effektivitet och lönsamhet hos våra kunder.

Våra kunder är små och medelstora företag. För de små och medelstora företagen är vi en självklar totalleverantör av Dokumenthantering, IT-produkter, IT-drifttjänster, IT-konsulttjänster och Mötesteknik.

Bolaget har huvudkontor i Karlskrona samt kontor i Karlshamn, Växjö, Kalmar, Jönköping och Linköping. Verksamheten bedrivs dels i Midcon AB samt i systerföretaget Midcon Finans AB.

Förbered dig för morgondagen redan idag!

Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Förbered dig för morgondagen redan idag!

Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss!